2-dages kursus i content strategy
Indholdsstrategi eller content strategy er en ny disciplin i webarbejdet. Formålet er at sikre, at man ikke udgiver mere indhold på websites og intranet, end der er behov for. Resurserne kan så i stedet bruges til at sikre, at indholdet er af høj kvalitet, og at alle tekster er opdaterede.
Emner på kurset
- Metoder til at få overblik over alt indhold
- Estimering af tidsforbrug til opdatering af webtekster
- 9 universelle principper for kvalitetsindhold
- ISO-standarden for præsentation af information på skærme
- Strukturering af store indholdsmængder
- Etablering af fælles sprogtone
- Understøttelse af brugerbehov og forretningsmål i webtekster
- Indholdsproduktionens 7 faser
Kursusmateriale
- Digital udgave af alt kursusmateriale
- Tjeklister, der gør det let at kvalitetssikre digitale tekster
- Skemaer, der kan bruges i forbindelse med planlægning af kvalitetsindhold
- Øvelser, der tager udgangspunkt i jeres website
Program: Dag 1
Tidspunkt | Emne |
---|---|
09.00 | Velkomst, introduktion og præsentationsrunde |
09.15 | Introduktion til indholdsstrategi |
09.30 | Content inventory: Overblik over indhold på website og intranet |
12.00 | Frokost |
12.30 | Kvalitetssikring: Universelle principper og nyttige værktøjer |
16.00 | Kursusdagen slutter |
Program: Dag 2
Tidspunkt | Emne |
---|---|
09.00 | Indholdsmodeller: Struktur på indholdet |
10.00 | Sprogtone: Budskaber med de rigtige signaler |
12.00 | Frokost |
12.30 | Strategi: Match brugernes behov med forretningsmæssige mål |
14.30 | Workflow: Indholdets livscyklus |
16.00 | Kurset slutter |
Underviser
Børge Kristensen
Webkonsulent, CPUX-F
Betingelser
Prisen er for op til 16 deltagere og inkluderer forberedelse, undervisningsmateriale og underviserens transport i Danmark. Undervisningslokale, it-udstyr og forplejning er ikke inkluderet. Aflysning og udsættelse er gratis indtil 30 dage før kursusstart. Derefter faktureres 20 % af kursusprisen. Ved aflysning 5 dage eller mindre før kursusstart faktureres det fulde beløb.