Indholdsstrategi

Halvrådden appelsen

På 2 dage lærer du at kvalitetssikre digitalt indhold. Effektivt workflow, fælles sprogtone, koordinerede budskaber og præcise kvalitetskriterier er nogle af ingredienserne i en indholdsstrategi. Du får tjeklister, skemaer og diagrammer, der understøtter det praktiske arbejde efter kurset.

Kontakt os for mere information

Pris: 30.000 kr. ekskl. moms

2-dages kursus i content strategy

Indholdsstrategi eller content strategy er en ny disciplin i webarbejdet. Formålet er at sikre, at man ikke udgiver mere indhold på websites og intranet, end der er behov for. Resurserne kan så i stedet bruges til at sikre, at indholdet er af høj kvalitet, og at alle tekster er opdaterede.

Emner på kurset

  • Metoder til at få overblik over alt indhold
  • Estimering af tidsforbrug til opdatering af webtekster
  • 9 universelle principper for kvalitetsindhold
  • ISO-standarden for præsentation af information på skærme
  • Strukturering af store indholdsmængder
  • Etablering af fælles sprogtone
  • Understøttelse af brugerbehov og forretningsmål i webtekster
  • Indholdsproduktionens 7 faser

Kursusmateriale

  • Digital udgave af alt kursusmateriale
  • Tjeklister, der gør det let at kvalitetssikre digitale tekster
  • Skemaer, der kan bruges i forbindelse med planlægning af kvalitetsindhold
  • Øvelser, der tager udgangspunkt i jeres website

Program: Dag 1

Tidspunkt Emne
09.00 Velkomst, introduktion og præsentationsrunde
09.15 Introduktion til indholdsstrategi
09.30 Content inventory: Overblik over indhold på website og intranet
12.00  Frokost
12.30  Kvalitetssikring: Universelle principper og nyttige værktøjer
16.00  Kursusdagen slutter 

Program: Dag 2

Tidspunkt Emne
09.00 Indholdsmodeller: Struktur på indholdet
10.00 Sprogtone: Budskaber med de rigtige signaler
12.00  Frokost
12.30  Strategi: Match brugernes behov med forretningsmæssige mål
14.30  Workflow: Indholdets livscyklus
16.00  Kurset slutter 

Underviser

Børge Kristensen Børge Kristensen
Webkonsulent, CPUX-F

Betingelser

Prisen er for op til 16 deltagere og inkluderer forberedelse, undervisningsmateriale og underviserens transport i Danmark. Undervisningslokale, it-udstyr og forplejning er ikke inkluderet. Aflysning og udsættelse er gratis indtil 30 dage før kursusstart. Derefter faktureres 20 % af kursusprisen. Ved aflysning 5 dage eller mindre før kursusstart faktureres det fulde beløb.

Kontakt os for yderligere information

Referencer

Vi har holdt indholdsstrategi-kurser for:

Offentlige
Region Syddanmark

Kursusvirksomheder
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole